شبکه های اجتماعی در حال آماده بهترین آلت برای ارتباط با مخاطبین محسوب می شود و شما برای حفظ این ارتباط باید به طور ادامه در این شبکه ها حضور داشته باشید، با رعایت این نکات می توانید روند رو به رشدی را ایجاد کرده و نتایج بهتری در فرآوری محتوا برای شبکه های اجتماعی بدست آورید. مشکل است که دائم با واپسین تکنیکهای مطلب نویسی در شبکههای اجتماعی قبل برویم. ولی همش نکاتی هست که برای مطلب قراردادن یا باید آنها را بدانیم و رعایت کنیم:
1. مطالبی بگذارید که ارزش به اشتراک گذاری فوقانی دارند:
باید مطالبی منتشر کنیم که ازنظر سایرین و دوستانمان ارزش به اشتراک گذاری بالایی داشته باشند. سعی کنید در هنگام درج مطلب به این جستار دقت کنید که چرا باید این مطلب را سایرین به اشتراک بگذارند! اگر بتوانید محتوایی فرآوری کنید که سبب انتشار دوباره توسط دنبال کنندگان شما بشود، به راحتی بدست سایرین خودتان را معرفی می کنید.
2. با قصد و هدف مطلب بگذارید:
به مخاطبان خود با گذاشتن مطالب هدفمند مقاوم کنید شما اگرچه شاید خیلی چیره دست نباشید اما به اصول حرفه ای این پیشه اهمیت میدهید. فقط فرآوری محتوا کافی نیست، شما باید از فرآوری محتوای خویش هدفی داشته باشید و این را به مخاطب نیز انتقال دهید.
بیشتر بخوانید: (SMM) بازاریابی در شبکه های اجتماعی چگونه مارا به هدفمان می رساند؟
3. سرتیترهای عالی و مهم برگزیدن کنید:
چه مطلب شما کوتاه باشد و چه بلند، باید از سرتیترهای عالی و مهم استفاده کنید تا در شبکههای اجتماعی گزینه ای پسندیده برای به اشتراک گذاری گزینش شوید. چرا که نخستین چیزی که از یک مطلب یا پیام قابل رؤیت است و معمولاً برای کل مهمترین دسته به حساب میآید، سرتیتر یا موضوع اصلی آن مطلب یا پیام میباشد.
4. عملکرد کلی خویش را شفا بدهید:
ثابت شده است هرچه محتویات شما اغلب باشد کنترل کیفیت آن پیچیده تر میشود. کوشش کنید هوشمندانه ولی ساده عمل کنید و به یاد داشته باشید طولانی بودن ریشه-بن-بیخ نیست بلکه کیفیت اصل میباشد. پس کیفیت را به کمیت ترجیح دهید. زمانبندی مناسب و مقاوم قدم بودن در فرآوری درونمایه یک ریشه-بن-بیخ مهم است که باید به آن متعهد باشید.
5. برای ارتقای نیرو کلیدواژهها پستهای بلند هم بگذارید:
مطالب بلند بالا نیز گاهی برای ارتقای توان کلیدواژهها در متنهای طولانی نیاز است. در نکته قبل اشاره به کیفیت شد ولی می طاقت با فرآوری محتوای ارزشمند و طولانی البته با فاصله های زمانی بسیار به کیفیت واژه ها کلیدی مطالب و همچنین ارزش مطالب تان بیافزایید.
بیشتر بخوانید: چگونه استراتژی شبکه های اجتماعی خود را بهبود دهیم؟
6. درونمایه طولانی تر بک لینکهای بهتری میسازند
همانطور که می دانید فرآوری محتوای طولانی سبب افزایش کیفیت آن مطلب می شود و وانگهی اغلب به اشتراک گذاشته میشوند. اگر به پیگیری ایجاد کردن بک لینک های مستحکم برای سایت خود هستید تولید محتوای طولانی را در ارجعیت قرار دهید.
بیشتر بخوانید: چگونه با به کارگیری شبکه های اجتماعی سایت خود را سئو کنیم؟
7. برای مطالب وبلاگ خود از سررسید بندی کاربرد کنید و آنها را مرور کنید:
زمانی که مقالات طولانی تر مینویسید، آن را به چهره زمان بندی شده مورد بازبینی و ویرایش پیمان دهید. با این پیشه نه تنها مطالب خود را به روز نگه میدارید، بلکه طی دو یا سه بار ویرایش، تقریباً اکثر ایرادات آن را مرتفع میکنید. وانگهی می توانید با تعیین موعد پسندیده برای انتشار مطالب بعدها در تارنما خودتان و در شبکه های اجتماعی دائم سایت و شبکه های اجتماعی خویش را بروز نگه دارید.
8. از عکسهای بزرگتر و بهتر، اغلب کاربرد کنید:
اگر خواهان جلب پروا بیشتر خوانندگان مطالب خود هستید، اگر میخواهید آنها از احضار مطالب طولانی شما خسته نشوند میبایست آنها را با عکسها و تصاویر جذاب دلگرمی کنید. عکسهای جالب بازدید کنندگان را تشویق به مطالعه متن مربوط به آنها میکنند. نه تنها عکسها و تصاویر، بلکه به کارگیری عناصر گرافیکی نیز زیاد سودمند میباشد.
نکته مهم اینجاست که باید از کیفیت و مرتبط بودن آنها با پست و محتوای مطلبتان اطمینان حاصل کنید. رعایت این موارد به مقدار زیادی کاربران را تحریک به ایجاد بستگی میکند. نتایج تحقیقات پرتو میدهد، به کارگیری عکس ها با کیفیت در فیسبوک به افزایش میانگین 53 درصدی اشتراک گذاریها منجر شده است. وانگهی استفاده از عکس ها مایه شده است که نظرات (Comments) مطالب نیز با بیش از 104% افزایش رو به رو شود.
تولید محتوای مناسب برای شبکه های اجتماعی |
9. از تکرار اجتناب کنید:
اگر میخواهید روی یک کلمه کلیدی تمرکز کنید و از آن در چند مطلب یا چند پست بهرهگیری کنید، بهتر است از تکرار کردن ایده اصلی محتوای پیوسته با آن واژه امتناع کنید. هیچ وقت سعی نکنید با تکرار بسیار کلمات یا جملات و عبارات خاص، ایده ذهنی خود را به خوانندگان تحمیل کنید.
10. از دکمههای اشتراک گذاری در پایین هر مطلب بهرهگیری کنید:
با قرار دادن دکمههای به اشتراک گذاری محتوای رسانه ای شبکههای اجتماعی، امکان اشتراک گذاری را برای خوانندگان مطالبتان آسان تر کنید. به ویژه برای مطالب طولانی، این برای کاربران سخت است که به ابتدای متن برگشته و تعقیب راهی برای به اشتراک گذاری بگردند. در این حالت 90% از نظر خویش منصرف میشوند.
درباره این سایت