فروش تلفنی به این دلیل که مخاطب رو نمیتونیم از  نزدیک  ببینیم ، کمی سختتر از فروش حضوری هست.

 

اما با رعایت چند نکته می تونید تجربه ای متفاوت و موفق از فروش تلفنی داشته باشید.

 

قبل از هر چیزی باید یادمون باشه که هر مکالمه تلفنی که در رابطه با کسب و کار شما سپریدن میشه ، یه جور فروش تلفنی هست.

 

من برای اینکه بتونم سرمایه گذاران رو راضی کنم الی روی پروژه های استارتاپی سرمایه گذاری کنند ، باید بتونم از راه تماس تلفنی با اونها وقت ملاقات رو منسجم کنم.

 

معمولا سرمایه گذارها کس های پر کار و بار ای هستند که برای هر کسی و هر کاری به راحتی وقت نمیگذارن.

 

و یا زمان هایی هست که باید با گفتگو تلفنی ، مشاوره ها و دوره های آموزشی خودم رو به فروش برسونم.

 

من برای اینکه بتونم در فروش تلفنی هم به نکویی فروش حضوری و فروش اینترنتی موفق بشم ، یکسری نکات طلایی رو دائم رعایت میکنم.

 

لحن صدای خود را تغییر دهید

اگر میخواهید از پشت تلفن آدم باره اعتماد و فروشنده نکوداشتن به عقیده برسید ، باید با لحن مناسبی گفتگو کنید.

 

تمام اون چیزی که مخاطب شما در پشت تلفن از شما درک میکنه ، لحن صدای شماست. اگر با لحن خشک و پشت سر هم صحبت کنید ، بازی رو باختید.

 

برای اینکه لحن نکویی داشته باشیم ، باید تمرین صداسازی رو بسیار سپریدن بدیم.

 

یکی از تمرین های زیاد خوب ، تمرین اتوماتیک هست. اتوماتیک رو به چهره ستانی در بین دندونهاتون بگیرید و سعی کنید تا ۳ دقیقه حرف بزنید.

 

فروش تلفنی

یکی دیگه از تمرین های صداسازی ، خوندن چامه غزل با حالت مشدد خوانیه. مانند این فیلم :

 

اینها به رساتر شدن صدای شما کمک میکنه. تمرین های صداسازی بیشتری هست که با جستجو در اینترنت به راحتی اونها رو پیدا میکنید.

 

سناریو داشته باشید

اگر یهویی تلفن رو بردارید و زنگ بزنید و شروع به تعریف و تمجید از فرآورده یا خدمات تون کنید ، حتما فروش تلفنی رو از دست میدید.

 

حتما قبل از اینکه دست به تلفن بزنید ، روی کاغذ (یا توی ذهن تون) یک بار حرف هایی که میخواید بزنید رو مرور کنید. حتی اگر شده کلیات رو مرور کنید.

 

احتمال اینکه مخاطب شما حرف تون رو قطع کنه یا اصلا از شما خوشش نیاد یا اینکه بد موقع تماس گرفته باشید دائم هست. پس خودتون رو برای برخورد با این احتمالات آماده کنید.

 

همیشه سرحال شروع کنید

همیشه آغاز مکالمه رو با یه خوش و بش پر انرژی انجام بدید. جوری که تصور در طول روز فقط همون یکبار از تلفن استفاده کردید.

 

خیلی از فروشنده های تلفنی ، بعداز چند بار تلفن کردن ، بی رمق و بی حال میشن. و اصلا با لحن نکویی با مشتری حرف نمیزنن.

 

برای مشتری مهم نیست که شما قبل از اون با چند نفر دیگه حرف زدید. مشتری چشمداشت داره که شما تمام انرژی تون رو تنها برای اون مصرف کنید.

 

پس دائم پر انرژی باشید. اگر میخواید که هنگام تماس تلفنی دائم پرانرژی باشید حتما دائما آب بسیار و کشمش سیاه (مویز) بخورید.

 

تا هم آب بدن تون تامین بشه و هم قند خونی که به مغز ما برای سرحال بودن کمک میکنه تامین بشه.

 

قبل از آغاز فروش تلفنی ، خودتون رو معرفی کنید

من همیشه از فروشنده های تلفنی که بلافاصله بعداز برداشتن تلفن شروع میکنن به روشنگری دادن درباره محصول یا خدمات شون متنفرم.

 

اگر منِ مشتری برای فروشنده مهم هستم ، انتظار دارم به من احترام بذاره. بعد همنشین دارم که پیش از هر توضیحی ، اول با یه درود و احوال پرسی گرم و صمیمانه آغاز کنه.

برای دریافت مشاوره رایگان با شرکت آوش تک در تماس باشید.

و خیلی کوتاه خودش و یا کارش رو معرفی کنه. مثلا بگه :

 

من محسن حسنی هستم ، آموزگار دوره غیرحضوری فروش.

 

و حتما این کلمات رو خیلی روشن و با صدای رسا و پرانرژی بگید.


akhbar tecnolozhy9

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : تلفنی ,تلفن ,اینکه ,تمرین ,بزنید ,حتما ,فروش تلفنی ,برای اینکه ,فروش حضوری ,مرور کنید ,تماس تلفنی ,برای اینکه بتونم
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دانلود پروژه مهر1397-1398مدارس زندگی معلم دانش نمونه سوالات پرورش دهنده کاکتوس دانلود رایگان مجموعه جدیدترین ها Pat روایت های اثربخش یک روانشناس شرکت مشاوران کاوش