به شکیبیدن نیرومند در ذهن شما هم همان تصویر کلیشه ای ثابت از بازاریابی شبکه ای هک شده است. تصویر ن خانه داری که در حال درست کردن ساندویچ خانگی کوشش دارند شما را به هر قیمتی شده قانع کنند که به یک کرم نرم کننده منحصر بفرد دربایستن دارید و باید آن را بخرید و یا درگذشت شیک پوشی که با صرف انرژی بسیار منظور دارد به شما بقبولاند که چقدر آسان اگر خودتان، رفقا تان و دوستانِ دوستان تان به او در فروش ویتامین کمک کنید، میلیاردر خواهید شد.
هیچ یک از این تصویرها صحیح نیست. بازاریابی شبکه ای نه صرفاً یک تفریح است و نه قادر است شما را یک میلیاردر کند اما میتوان بعنوان یک شغل نیمه-وقت و تحت شرایط خاص تمام وقت روی آن حساب باز کرد.ولی عوامل کامیابی کسانی که در این سلسله از بازاریابی به درجات خوب و درآمدهای بالا رسیدهاند چیست؟ Vincent J. Kellsey که مؤسس کمپانی معتبر Direct Selling Women’s Alliance در زمینه فروش مستقیم و بازاریابی شبکه ای است، رعایت 7 نکته زیر را برای بازاریابان شبکه ای لازم می داند:
1) هوشمندانه برگزیدن کنید
در هنگام برگزیدن شرکت پسندیده برای مشارکت پروا به 6 نکته بایسته است. نخستین سوژه پایداری است. چه چندی است که این کمپانی در این تجارت در حال فعالیت است؟ دومین مسأله کیفیت خدمات و محصولاتی است که مشتریان به آنها بیچارگی دارند. عدد سه برنامه بازاریابی و میزان عدالت رعایت شده در آن است. آیا شرکت مورد نظر بهقدری منصف است که با بخشندگی هوده را بین زیرمجموعه های خویش بخش کند؟
موضوع چهارم بعد زمینه مدیرعامل کمپانی است. تحقیق کنید که مدیرعامل کیست و فعالیتهای او چقدر با کار و جنبش کمپانی یکپارچگی دارد.
موضوع مهم بعدی زمان بندی و روش مدیریت در کمپانی است. خوب به فعالیتهای شرکت نگاه کنید و مطمئن شوید که شرکت در حال گسترش است.
موضوع ششم و نهایی پشتیبانی، تعلیم و سیستم تجارت است. شما ممکن است شرکتی ایده آل را با مدیریت عالی، محصولاتی متفاوت و جذاب، یک سیستم پرداخت بخشنده و پرسود و با پایداری کامل برگزیدن کنید ولی اگر بازرگانی موجود در شرکت تبدیل به یک سیستم نشده باشد همه چیز به زودی از بین خواهد رفت. این کمپانی باید یک سیستم ایدهآل برای آموزش داشته باشند الی فرایند رشد شرکت ادامه پیدا کند.
2) موضوعاتی که تدریس می شود را تمرین کنید
برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای باید به مربیان خویش گوش دهید و از آن ها یاد بگیرید. روش بوجود آمدن بازاریابی شبکه ای بر اساس تجربه کهن کاران کمپانی است.
فعالیتهایی که مربی شما برای کامیابی اتمام دیتا اند قابل تقلید هستند به شرطی که به آن ها گوش بدهید، یاد بگیریدشان و آن سیستم را دنبال کنید.
3) سرگروه ها بسیار مهم هستند
سرگروه های شما بسیار مهم هستند. چقدر از شما پشتیبانی می کنند؟ آیا با شما تماس می گیرند؟ آیا به اندازه ای که کامیابی خودشان برایشان ارزشمند است به کامیابی شما نیز ارزش قائل اند؟
شما باید در هر زمانی از روز قادر به تماس با آنها و درخواست کمک باشید. میزان این پشتیبانی بسیار مهم است.
4) رهبری زیرمجموعه خویش را در دست بگیرید
در بازاریابی شبکه ای اصطلاحی به معنای یتیم وجود دارد. این اصطلاح برای تازه واردهایی به شغل اسیر می شود که اخیرا وارد سیستم شده اند ولی کسی که آن ها را وارد سیستم کرده، خود به قدری سرش شلوغ است که موعد لازم برای آموزش آن ها را ندارد.
شما اگر شخص جدیدی را وارد سیستم کردید، دست کم باید 30 روز از او پشتیبانی کنید تا بتواند شغل را به تنهایی ادامه دهد.
باید پیش از این پیشه از خود بپرسید که آیا واقعاً برادر دارید چنین کاری کنید؟ آیا قادر به سپریدن این شغل هستید؟
5) از اینترنت بهرهگیری کنید
بسیاری از بازاریابان برای فروش محصولات خود از اینترنت کاربرد می کنند. شما هم می توانید یک سایت شخصی گذرگاه بیاندازید و محصول باره نظر را از طریق آن به فروش برسانید.
در صورت بازاریابی اینترنتی مطمئن شوید که فعالیت های شما هرمه نخواهد شد. هرمه ها نه فقط منجر به فروش کمتر شما می شوند بلکه به فرایند برندسازی کمپانی نیز لطمه می زنند.
نکات مهم در عضویت در بازاریابی شبکه ای |
6) از تجارت خویش مراقبت کنید
فعالیت شما یک تجارت است و همه تاجران مراقب بازرگانی خود هستند. بحث های حسابداری را جدی بگیرید و مرز از یک حسابدار و وکیل که تخصص هایی در زمینه بازاریابی شبکه ای دارند کمک بخواهید.
7) پیشه روزانه خویش را فعلاً تعطیل نکنید
به هیچگونه کار اصلی خود را تا هنگامیکه از میزان درآمد بازاریابی شبکه مطمئن نشده اید، ترک نکنید. مدتی را در کمپانی سپری کنید و از کیفیت کاری آن ها مطلع شوید سپس اگر حقوقی برابر یا بیشتر گرفتن کردید، پیشه یومیه خویش را ترک کنید.
درباره این سایت